Dużo firm deleguje swoich pracowników. Powodowy mogą być rozmaite, w zależności od spraw jakie muszą ustalić. Czasami są to krótkie wyjazdy służbowe innym razem dłuższe i bardziej czasochłonne wyjazdy. Jednym z powodów są różnorakiego rodzaju konferencje lub zebrania, innym szkolenia lub praca na dłuższy okres w siedzibie firmy będącej poza granicami kraju. Przed samym wyjazdem pracownika należy uregulować szereg spraw. Każdy także powinien znać swoje prawa, pracownik musi wiedzieć jaką prace będzie musiał wykonywać w nowym tymczasowym miejscu pracy. Należy także dopełniać inne wymagania jakie stawia nam państwo pracownicy delegowani
. Szereg załatwiań czeka pracodawcę nie tylko w na miejscu ale także w kraju do którego ma być wysyłany pracownik. Dzięki odpowiednim dyrektywom jakie inauguruje Unia większość niejasności zostaje rozwiązana. Ponieważ jest ona ciągle dopracowywana trzeba być na bieżąco z wszelkimi informacjami.